כתיבת תוכן לתיירות
תיירות היא אחד התחומים המפותחים והמשגשגים ביותר בעולם הפנאי. זהו גם אחד התחומים היפים, האטרקטיביים והאהובים ביותר, שכן אין מי שלא אוהב לצאת לטיולים, לבקר במקומות חדשים, לגלות אתרים נסתרים ולשבור את השגרה.
כיוון שכך, התחרות בתחום גדולה. מבחר החברות אשר ניתן לרכוש באמצעותן כרטיסי טיסה, חבילות נופש, לתכנן דרכן חופשות אקזוטיות, הוא עצום. מגוון אתרים תיירותיים שונים מציעים לגולשים שירותי תיירות מסוגים שונים דבר שהופך את התחרות לקשה ומאתגרת.
כדי להתבלט ולהשאיר רושם משמעותי וחזק על קהל הלקוחות הפוטנציאלי, יש להיות אטרקטיביים במיוחד ולאו דווקא בתחום היעדים, המסלולים ואפילו המחיר, הרושם שיישאר יושפע מתוכן האתר ומהיכולת שלו למשוך עוד ועוד גולשים.
להתאהב במסלול על־ידי הכתיבה
כתיבה טובה, איכותית, ייחודית וקוסמת היא סוד הקסם של כל ספר טוב, כתבה חדשותית מעניינת ואפילו סיפור קצר ברשתות החברתיות. אם הסיפור המוצג נכתב בצורה המושכת את הקורא ומכניסה אותו לעולם המתואר, כך הוא ירצה להמשיך בקריאה, ירגיש מעורב בסיפור ויחווה את המקום והסיטואציה המתוארים בפניו.
כתיבת מאמרי תיירות אינה שונה מכתיבת ספר הרפתקאות, רומן רומנטי או תעלומת מתח מרתקת. היא צריכה למשוך את הקורא, לעורר את סקרנותו, לגרום לו להתאהב במקום על־ידי מילים בלבד ועוד לפני שצפה בתמונה אחת. כתיבה שכזו היא אומנות וכישרון ולשם כך כדאי ואפילו מומלץ להיעזר בכותבים שזהו הכישרון שלהם.
החשיבות של מיקור חוץ
בתי עסק רבים, משרדים, חנויות, קליניקות רפואיות ועוד מגוון עסקים אחרים, פונים לחברות חיצוניות כדי לקבל מהן מגוון שירותים הנחוצים להמשך פעילות העסק שלהם. לדוגמה, קליניקות רפואיות שולחות את המגבות, הסדינים, כיסויים המיטה וכדומה למכבסות מקצועיות, מסעדות ודוכני מזון ישתמשו בשירות שליחים חיצוני במקום להעסיק שליחים באופן פרטני, חברות ביטוח יעזרו בשירותיו של משרד עורכי דין עצמאי וכדומה.
בהמשך לקו המנחה זה רק הגיוני לפנות לחברה חיצונית אשר מתמחה בתחום כתיבת תוכן לאתר תיירות, ולהזמין דרכה כתבות, דפי נחיתה, תיאורי מסלולים וטיולים, מאמרים פרסומיים ועוד. השימוש בחברה מתמחה נועד כדי לקבל את התוצאה הטובה, המקצועית והאיכותית ביותר אשר תשרת באופן מיטבי ואפקטיבי את בית העסק.
שזירת מילות מפתח שיקדמו את העסק בחיפוש בגוגל
אחת הדרכים היעילות להתברג טוב יותר בחיפוש בגוגל, היא שימוש במילות מפתח ייעודיות. כגון: \"טיול בהרי ירושלים\", \"אטרקציות בהרי ירושלים\", \"נוף הרי ירושלים\", או \"טיסה למרוקו\", \"טיול ג\'יפים במרוקו\", \"שוק התבלינים במרקש\" ועוד. שימוש במילים אלו בדפי האתר, \"יקפיץ\" את האתר והדפים הללו עבור מי שיחפש אותן ברובריקת החיפוש.
היתרון בשימוש בשירותי כתיבת תוכן מקצועיים, הוא בשזירת מילות המפתח המבוקשות, כך שיהיו חלק אינטגרלי והומוגני מהמאמר או דף המידע. כך ניתן יהיה להעלות לאתר תוכן תיאורי, מקצועי ומסוגנן, ולשזור בתוכו במיומנות מילים וביטויים רצויים.
כתיבת תוכן לכל מטרה ובכל פורמט
כתיבת תכנים, במיוחד לאתרי תיירות, צריכה לשרת את החברה שעבורה נכתב התוכן, אך לא די בכך. התוכן צריך להיכתב בפורמט מתאים לאתר או לפלטפורמה שאליו הוא יועלה. למשל, כתיבת פוסט קצר בפייסבוק אינה דומה לכתיבת מאמר פרסומי שיופיע באתר חדשות דיגיטלי, ודף נחיתה לאתר החברה ייכתב בצורה אחרת לחלוטין מאשר כתבה אטרקטיבית באתר תיירות כללי.
כתיבה לאתר המיועד לנשים יעשה תוך שימוש בשפה מותאמת לסגנון הנשי, פנייה לציבור דתי יצריך שימוש בשפה אחרת ושימת דגש על תיאורים אחרים ביעדים, ולעומת זאת פנייה לקהל של משפחות עם ילדים ייכתב בצורה שונה תוך התייחסות למסלולים המיועדים למשפחות, למגבלות שבטיול עם ילדים וכמובן לאטרקציות עבורם.
חשוב להקפיד על סגנון כתיבה מותאם לאתר שבו יפורסם ולהפנות את המאמר לקהל היעד הספציפי. חשוב להקפיד על הגבלת מילים אם נדרשת, לשמור על כתיבה איכותית ומקצועית וכמובן על תיאור חיובי ואטרקטיבי של יעד הטיולים והחברה המזמינה.
כתיבה, עריכה והגהה
הכותבים האיכותיים, המקצועיים והמוכשרים הם רק שלב אחד בדרך. כל מאמר, כתבה או פוסט עוברים עריכה מקצועית אשר הופכת את הכתיבה למדויקת ונכונה יותר. גם הטקסט המוצלח, האטרקטיבי והציורי ביותר מצריך עריכת לשון כדי להפוך למושלם.
השפה העברית משתנה, מתאימה עצמה לסגנון הדיבור העכשווי, לאוצר המילים המשתנה ולמשמעויות הכפולות הניתנות למילים, דבר שהופך את הצורך בעריכת לשון לחשובה אפילו יותר. עריכה שתוודא כי המשפט נכון מבחינה תחבירית ולשונית, כי המסר מובן וברור, שסימני הפיסוק הונחו במקומות הנכונים וכדומה.
ממש כמו בתכנון מסלולי טיול, כל פרט חשוב, כל בית מלון, כל רחוב, כל מסעדה או הופעה כאשר על כולם מנצח המדריך, כך גם בכתיבה. גם הכותב המוצלח, המוכשר והטוב ביותר צריך עורך שיבליט את השורות.
זו הדרך שבה כדאי להציג מסלולי טיולים. ככל שהמקום או המסלול יתואר בצורה ציורית, בשפה גבוהה אך נגישה, במילים האוצרות בתוכן עולם מלא, כך הגולש ירצה להעמיק בקריאה, ולהזמין את הטיול. ככל שהמסר יבלוט מעל המסרים האחרים כך האתר יזכה לצפיות רבות יותר. וככל שהכתיבה תהיה ממוקדת יותר אל קהל היעד הנכון, כך היא תמשוך אותו אליה.